{B e d r i j f s y o g a } – deel 2

Waarom Bedrijfsyoga werkt…t.b.v. #stressreductie en #werkplezier verhogend

ADEMHALING
Je start een yogales in stilte en concentreer je op je ademhaling.

Je leven begint en eindigt met adem.
Het is het meest waardevolle geschenk in je leven en daar staan we bijna nooit bij stil!

Gek hé?
Wanneer denk je nou… ‘Ik moet adem halen? Misschien alleen tijdens zwemmen…? Verder eigenlijk nooit.
Het werkt zo automatisch dat je er nooit bij na hoeft te denken.

Wat kan adem nu doen t.b.v. Stress, vraag je jezelf misschien af?

Zodra je jezelf meer bewust bent van je adem, dan zul je merken dat je je minder gestrest of gespannen voelt. Een keer lekker zuchten en die schouders laten zakken voelt heel bevrijdend, toch?

Op zuchten zit vaak een negatieve bijsmaak… alleen zuchten is ook heel fijn, je kunt echt even dingen loslaten…
Probeer het eens. Laat de schouders dan ook echt zakken. Even lekker zuchten!

Door stress ga je sneller en hoger in je borstkast ademhalen, vaak zonder dat je het opmerkt. Zodra je op je ademhaling gaat letten ga je automatisch langzamer en dieper ademen, voel het verschil.

Je lichaam reageert op je adem en ontspant. Je geeft een seintje aan je zenuwstelsel dat het ‘veilig’ is en dat je tot rust mag komen.

Bewust lang en diep ademhalen maakt je rustig, er komt meer zuurstof in je lichaam, in je bloed en hierdoor kun je meer afvalstoffen afvoeren, zaken loslaten met je ademhaling, zodat je je gezonder voelt.

OPDRACHT
Zodra je ‘s morgens bij je bureau komt, ga dan goed zitten.
Voel de leuning in je rug, zitbotten in de stoel en begin de dag met eerst 3 minuten diepe, lange ademhalingen te maken naar de buik. Bouw dit evt uit naar 5 minuten.

Eindig de dag ook zo met de 3 minuten ademen en ga dan pas naar huis. Bouw het evt. uit naar 5 minuten.
Voel eens wat het met je doet.

Tot morgen
Namasté

#karinvisseryoga #bedrijfsyoga #yinyoga #yoganidra #yogamom #stoelyoga #yogawithballs #rust #relax #ruimte #creativiteit #werkgeluk #stressreductie #ademhaling