{B e d r i j f s y o g a } – deel 3
 
Waarom Bedrijfsyoga werkt…t.b.v. #stressreductie en #werkplezier verhogend
 
AARDEN
Oeiiii, dit woord is voor veel mensen lastig, wazig en niet tastbaar…
neem van mij aan… we zijn allemaal steeds minder geaard.
 
Ikzelf ben geen zweverig persoon en ik geloof hier écht in omdat ik het verschil inmiddels voel.
 
Tegenwoordig zijn we zoveel in ons hoofd, we krijgen de hele dag door prikkels binnen, via telefoon, computer, iPad, dat we steeds minder ECHT met onze voeten op de aarden staan.
 
Het is niet voor niets dat in Frankrijk in 2017 een wet is aangenomen dat werknemers het recht geeft om in het weekend en ‘s avonds offline te gaan.
https://www.ad.nl/buitenland/franse-werknemer-krijgt-recht-offline-te-gaan~a1962376/
 
We hebben géén echt contact meer met ons lichaam en luisteren niet naar de signalen die het lichaam aan ons geeft.
 
We verwaarlozen, het enige ECHTE belangrijke van ons bestaan, ons lichaam!
Zodra die niet meer functioneert, kan jij ook niet meer doen wat je wilt…
 
Dus eigenlijk is de vraag:
waarom ben je gestopt met luisteren naar je lichaam?
– omdat je overal altijd bij wilt horen?
– omdat je toch echt die presentatie af wilt hebben en niet op tijd naar bed kan?
– omdat je toch echt naar alle feestjes wilt?
– omdat je tijdens mijn lunchtijd meer gedaan krijg?
 
LUNCH = aarden
Achter je bureau LUNCHEN of een LUNCH meeting. Dit is ook één van de slechtste ontwikkeling die er is en ik zie het zoveel gebeuren.
 
Lunchen is bedoeld om een moment voor jezelf te hebben en te concentreren op je eten.
Je brein heeft ook rustmomenten nodig gedurende de dag.
 
Voeding is naast ademhaling één van de belangrijkste bronnen van ENERGIE voor je lichaam en brein!
60% van je energie haal je uit voeding.
 
Door voeding, aard je ook weer.
Aarden is zo belangrijk om contact te blijven houden met jezelf.
Aarden zorgt ervoor dat je zekerder bent van jezelf!
OPDRACHT
Voordat je de meeting die je leidt, begint, of start voor een presentatie, ga dan goed staan. Bewust met je ademhaling naar je voeten en start eerst dan met de diepe, lange ademhalingen naar de buik en stuur de ademhaling naar de voeten.
Beeld in, dat er wortels uit de voeten, de aarde ingroeit en zich vastketenen in de aarde.
 
Zodra je dit doet, voel je je sterker, zelfverzekerder.
 
Probeer het eerst thuis.
Heb je een vergadering of presentatie waarvoor je wat zenuwachtig bent, doe deze opdracht. 
 
Succes en tot morgen voor deel 4.
Namasté
 
#karinvisseryoga #bedrijfsyoga #yinyoga #yoganidra #yogamom #stoelyoga #yogawithballs #rust #relax #ruimte #creativiteit #werkgeluk #stressreductie #aarden